Dzisiaj jest: 4.8.2021, imieniny: Dominiki, Dominika, Protazego

Reklama i marketing sklepów internetowych

                                                           reklama sklepów internetowych 2021

Reklama, promocja i pozycjonowanie sklepów internetowych 2021.

Jak reklamować sklep internetowy? Najlepsze sposoy reklamy sklepów internetowych to:

  • Reklamy płatne w wyszukiwarkach i mediach społeczenościowych,

  • Seo i optymalizacja kodu sklepu internetowego – nowoczesny szablon sklepu internetowego,

  • Reklama w porównywarkach cenowych,

  • Dbałość o nowy, dobrze opisany asotyment

    Prowadzenie listy mailingowej oraz regularny kontakt z klientami,

Handel w siecie dynamicznie rozwija się w Polsce w ostatnich latach. Coraz więcej firm rozważa otworzenie sklepu internetowego aby rozwijać dodatkowe kanały dotarcia do klientów oraz zwiększać sprzedaż online. Dotyczy to nie tylko początkujących, ale równiż już istniejących firm.

Co więcej sklep internetowy pracuje i przyjmuje zlecenia wtedy kiedy Ty zajmujesz się swoim stacjonarnym biznesem. Dzięki rozwoju technologii mobilnych, klienci mogą przeglądać asortyment Twojego sklepu na tablecie lub telefonie komórkowym, przebywając w zupełnie innym Państwie.

Poniższy artykuł przygotowaliśmy dla osób stawiających pierwsze kroki w e-biznesie. Artykuł przedstawia przykładowe (skuteczne, sprawdzone w praktyce ) sposoby reklamowania i pozycjonowania sklepów internetowych. Każda z technik jest prosta do nauki i zastosowania w praktyce. Wdrażając je w swoim sklepie w szybkim tempie możesz zwięszkyć ruch na stronie oraz ilość potencjalnych zamówień.

Zapraszamy również do skorzystania z naszej oferty umieszczonej na końcu artykułu.

Jak reklamować sklep internetowy? 10 praktycznych porad.

1.Szybki kod + dobry hosting dla sklepów internetowych

Przy wyborze sklepu internetowego kluczową kwestię odgrywa kod oraz platforma z jakiej korzystasz. Ma to szczególne znaczenie z dwóch względów: pozycjoniwania (o czym poniżej ) oraz szybkości realizacji zamówień. Obecnie użytkownicy i internauci poszukują sklepów pozwalających im składać szybko zlecenia w wygodny dla siebie sposób.

Nowoczesne platformy są zintegrowane z Facebookiem, Google Merchant Center, systemami marketing automation oraz innymi serwisami dzięki czemu z jednego miejsca kontrolujesz marketing firmy, poszczególne zamówienia, statystyki sklepu oraz wysyłki jego produktów (zobacz więcej na końcu – najlepsze programy do promocji i rozwijania sklepów internetowych). Dzięki temu możesz kontrolować swó j sklep nawet z poziomiu telefonu komórkowego przebywając poza granicami kraju.
 

Obecnie algorytmy wyszukiwarek zwracają bardzo dużą uwagę na szybką i responsywną budowę strony (tj. dostosowaną do każdego urządzenia z którego internatua przegląda sklep). Platformy, na których możesz tworzyć sklepy internetowe mają również dużo praktycznych dodatków, dzieki którym można wprowadzać do sklepu promocje lub usprawnienia w działaniu.


Dobrze dobrany szablon ułatwia również pozycjonowanie sklepów internetowych w wyszukiwarkach. Choć obiektywanie rzecz biorąc SEO nie przynosi od razu efektu – długofalowo to jedna z najlepszych inwestycji jakie możesz wykonać rozwijając sklep internetowy.

Wybierając sklep internetowy dla swojej firmy zwróć uwagę na jego szybkość, integrację z magazynami, sposób edycji produktów oraz obsługę w obcym języku. Na rynku jest sporo dobrych firm oferujących zaawansowane i proste w użyciu szablony sklepów internetowych.

 

Dobry hosting dla sklepów internetowych i stron www (bardzo dobre ceny + fachowa, rzetelna obsługa) - Light Hosting.pl
 

2. Różnorodny asortyment.

Kolejną ważną rzeczą jest dbałość o asortyment. Jego dokładne opisanie, aktualizacja oraz akcje promocyjne mają duże znaczenie dla atrakcyjności sklepu dla klientów, są też ważnym czynnikiem decydującym o pozycji sklepu internetowego w wyszukiwarce. Zmienność asortymentu oraz związane z nim promocje powodują skolei wzrost lojalności klientów sklepu. Szczególne znaczenie ma tzw.

Fotografia produktowa oraz promocja poszczególnych produktów w grupach tematycznych oraz w social media (o czym poniżej). Dzięki wykorzystaniu technologii takich jak HTML5 + Javascript mozliwe jest tworzenie animowanej fotografi, która skutecznie przyciąga klientów na stronę.

Świetnym rozwiązaniem jest również podłączanie filmów z kanału Youtube oraz obracanych modeli 3D dla sklepów internetowych.

3 .SEO – pozycjonowanie i optymalizacja.

Kluczowa kwestia przy prowadzeniu sklepu internetowego. Dobrze opracowane SEO (czyli pozycjonowanie i marketing w wyzukiwarkach internetowych) to świetna inwestycja w czasie w Twój sklep internetowy. Dobrze dobierając słowa kluczowe, odpowiednio linkując stronę i dbając o źródła wartościowego ruchu możesz szybko zdobyć wysokie pozycje w wyszukiwarkach i pierwsze telefony od klientów. SEO nie daje tak szybkiego wzrosu w wynikach wyszukiwania jak płatna reklama, ale pozwala pojawiać się na konkretne frazy, których poszukują klienci.
 

SEO wymaga sporo pracy na początku, ale długofalowo to naprawdę opłacalna strategi internetowa. Przy opracowaniu jej warto skorzystać z dobrej agencji interaktywnej, gdyż SEO jest wynikiem wielu czynników rankujących (główny algorytm Google oceniający strony składa się z ponad 200 czynników i jest stale modyfikowany w czasie). Agencje te korzystają również ze specjalistycznego oprogramowania, które znacznie przyspiesza ten proces. Samodzielne SEO jest dosyć żmudne i często nieświadomie można narazić witrynę na kary i związany z nimi spadek pozycji w wynikach wyszukiwania.

                                                                  
 

4. Promocja i reklama sklepu internetowego w Social Media

Obecnie bardzo popularny sposób marketingu pozwalający w krótkim czasie pozyskać znaczny ruch na stronę. Co warto zaznaczyć – social media to obecnie kanał komunikacji bardzo popularny wśród młodych osób ( zwłaszcza w przedziale wiekowym 18-25 i 25-35). Świetnie nadaje się zarówno do codzinnej komunikacji jak i prowadzenia działań marketingowych. Co więcej reklame firmy zaczynasz wśród dobrze znanych Ci osób, które mogą dalej polecać firmę do swoich znajomych. Popularnymi kanałami są Facebook, Instagram, oraz Pinterest (czasem Twitter, choć nie jest tak popularny jak w USA) .

W Polsce szczególnie popularna jest <strong>reklama sklepu internetowego na Facebooku</strong>. Jest to wygodny i dochodowy sposób prowadzenia sklepu (choc naturalnie wiąże się z pewnymi ograniczeniami).
 

<przykładowy post>

Głowne zalety reklamy sklepu na Facebooku to:


- możliwość dotarcia do szerokiej grupy odbiorców,
- możliwość precyzyjnego kierowania reklamy do obiorców,
- atrakcyjneakcyjne stawki cenowe w porównaniu z tradycyjną reklamą,
- możliwość budowy marki firmy,
- kontakt z klientami 24h przez wbudowany komunikator,

Aby efektwnie reklamować sklep na facebooku koniecznie rodziel działania na te mające na celu:

zwiększenie widoczności samego sklepu oraz te mające na celu promocje poszczególnych produktów. Ważnym aspektem jest również regularne umieszczanie produktów i nowości na głównym Fanpage'u sklepu.

 

5. Porównywarki cenowe.

Reklama w wyszukiwarkach internetowych jest korzystna dla firmy z dwóch względów. Po pierwsze sklep internetowy z miejsca zyskuje duży ruch na stronę www. Po drugie masz okazje w szybki sposób zaprezentować asortyment swojego sklepu interentowego do szerokiej grupy docelowej.

Dysponując odpowiednim budżetem możesz zatem z miejsca rozpocząć reklamę swoich produktów w zaawansowany sposób (porównywarki cenowe są odwiedzane przez miliony osób miesięcznie). Zobacz przykładowy serwis: http://www.okazje.info.pl. Dodatkowo każda porównywarka cenowa oferuje Ci zaawansowane opcje marketingowe.


                                                                                monitoring sklepów internetowych

 

6. Monitoring i analiza danych sklepu.

Niedoceniana metoda marketingowa, przez którą firmy tracą klientów. Dobre opracowanie analityki internetowej (np. Google Analytics) pozwoli Ci na zrozumienie jakimi treściami interesuja się Twoi klienci i które z Twoich podstron są najczęściej odwiedzane. Dzięki wiedzy jak zachowują się użytkownicy serwisu możesz odpowiednio kierować komunikaty reklamowe oraz zwiększać ilość zamówieć w stronie firmowej lub sklepie internetowym. Przeglądanie danych analitycznych pozwoli Ci na pozyskanie następującyh informacji:

-które strony i podstrony Twojego serwisu są najbardziej popularne?
-które strony użytkownicy opuszczają najczęściej?
-ile czasu spedzają na stronie lub sklepie?
-z jakich krajów i miast pochodzi ruch w serwisie?
-które strony odsyłają do Twojego sklepu najwięcej klientów?

Narzędziem, które idealnie nadaje się do pierwszego sprawdzenia sklepu internetowego lub serwis internetowego jest DIIB.com. Jest to bardzo proste narzędzie
dzięki któremu otrzymasz czytelne informacje jaki rzeczy poprawić w serwisie aby zwiększyć jego dochodowość i widoczność w internecie. Serwis łączy w sobie dane z Google Analytics, Facebook'a i wizytówek Google My Business i przedstawia je w jednym raporcie razem ze wskazówkami. Możesz sprawdzić własną stronę również w darmowej wersji (poniżej:


Dzięki nowoczesnym narzędziom możesz również monitorować rozmowy i wzmianki o Twojej firmie w internecie jak również monitorować miejsca gdzie pojawiają się dysusje klientów dotyczące poszczególnych produktów (np. takich jakie masz w swoim sklepie). Do monitoringu internetu świetnie sprawdzają się narzędzia polskich firm:  Brand24.pl oraz Unamo.com

Co więcej podpinając odpowiednie oprogramowanie możesz również widziać dokładne zachowanie klienta w swoim sklepie (tzn jakie treści czytał na stronie, w jakie linki klikał , z jakiego kraju pochodzi oraz ile czasu spędził na stronie) – bardzo przydatna strona jeśli zależy Ci na stałym ulepszaniu sklepu i zwiększaniu liczby zleceń w serwisie. Oprogramowaniem które świetnie się do tego nadaje jest HotJar.com .


 

7. Reklama w serwisach Business 2 Business.

Reklama w serwiach Business 2 Business jest korzystna dla firmy z kilku względów. Kierując reklamę do innych firm zwiększasz szansę na zawarcie kontraktu z inną firmą (i co z tym związane większych zamówień). Po drugie reklamując sklep w takich miejscach masz szanse pozyskać długofalowego partnera w biznesie lub strategicznego inwestora (serwisy B2B są często przeglądane przez fundusze lub prywatnych inwestorów).

Serwisy B2B oferują również najbardziej kompleksową ofertę reklamową: zarówno ogłoszenia biznesowe, reklamę bannerową oraz specjalistyczne artykuły sponsorowane. Dzięki wykupionym abonamento możesz w dowolny sposób reklamować swoją firmę, jej produkty lub usługi. Przykładowy serwis: http://biznes-trader.pl .
 

8. Reklama video – prezentacje 3D + wizualizacje produktów.

Reklama video pozwala w szybki i skuteczny sposób zapoznać użytkowników twojeg sklepu z firmą i jej asortymentem. Dlaczego warto skupić się na tym kanale? Youtube to akutalnie druga nawiększa wyszukiwarka na świecie. Zamieszczanie filmów na niej jest bezpłatne. Jest to świetny kanał aby przesyłać filmy z opisem produktów, filmy promujące sklep oraz informacje o firmie.
 

Obecnie możliwe jest również tworzenie specjalistycznych filmów pokazujących np wnętrze nieruchomości z określonymi produktami. Filmy wykonuje się tradycyjnymi aparatami lub tzw. kamerą sferyczną. Co ciekawe – coraz więcej osób decyduje się również na filmowanie w ten sposób lokali które prowadzi na codzień (zwłaszcza klubów i kawiarni). Poniżej przykład: Sama reklama w portalu jest również bardzo tania w porównaniu do tradycyjnych kanałów telewizyjnych. Dzięki kilku prostym technikom możesz z powodzeniem stworzyć kanał oglądany przez ponad 1000 osób miesięcznie. Poniżej przykładowy film wykonany dla serwisu: http://nieruchomosci-wroclaw.net


 

9.Katalogi internetowe oraz wizytówki w serwisach.

Tradycyjna, żmudna i pozornie odchodząca do lamusa metoda promocji firmy, ale katalogi internetowe nadal odgrywają ważną rolę w ustrzymywaniu pozycji sklepu internetowego w wyszukiwarkach. Dodanie sklepu do katalogów można wykonać w szybkim czasie jeśli powierzysz to zewnętrznej firmie (mają własne opracowane listy wartościowych miejsc, gdzie warto reklamować sklep).
 

Dobrym pomysłem są również artykuły sponsorowane w serwisie. Wybierając tę opcję sprawdź jak długo artykuł jest utrzymywany w serwisie oraz czy zawierają link do Twojej strony www (aby nie płacić np za 30 dniową emisję, która potem zostanie usunięta).
 

10. Targi branżowe i e-commerce.

Branżowe imprezy oraz targi e-commerce to świetna okazja do poznania osób, które znają rynek od podszewki i oferują bardzo praktyczne programy i aplikacje wspomagające Twój biznes. Na targach obecne są firmy oferujące nowoczesny marketing, usługi programistyczne, reklamowe oraz wsparcie logistyczne.Słowem – wszystko co potrzebujesz aby rozwinąć swój biznes lub wystartować z nowym sklepem. Świetne miejsce na tzw networking (rozbudowywanie sieci kontaktów i referencji w biznesie) oraz poznanie niszowych rozwiązań marketingowych.
 

Reklama w wyszukiwarkach internetowych – czy to się opłaca? Ile kosztuje reklama sklepu internetowego?

Wspomniana reklama w wyszukiwarkach internetowych. Najszybszym sposobem na zwiększenie ruchu klientów w sklepie internetowym jest zakup reklamy PPC (ang.pay per click). Dzięki niej w szybkim czasie pozyskasz ruch na stronę i pierwsze zapytania ze strony klientów.

Samą reklamę można podzielić na:

  • reklamę tekstową oraz

  • reklamę produktową (graficzną) w sieci wyszukiwania,

Co więcej możesz kierować osobną reklamę do klientów, którzy wykonali określone czynności w sklepie internetowym lub po prostu odwiedzili go chociaż raz. Czy jest to opłacalne. Tak, zwłaszcza dla firmy oferujących wysoko-marżowe produkty. Samą reklamę możesz samodzielnie skonfigurować w panelu GoogleAdwords. Minusem tego rozwiązania jest konieczność posiadania stałego miesięcznego budżetu na reklamę.

Koszt reklamy i obsługi sklepu internetowego waha się od kiluset złotych miesięcznie w przypadku małych, niszowych sklepów do kilkudziesięciu tysięcy w przypadku tych bardziej rozbudowanych.


 

Programy do reklamy i promocji sklepów internetowych.

Na koniec przedstawiamy programy do promocji i rozwijania sklepu internetowego. Programy te są proste w obsłudze i bardzo łatwe do skonfigurowania w Twoim sklepie:

HotJar.com – narzędzie pokazujące zachowania klientów w sklpie internetowym, świetne do rozwoju sklepu i testowania nowych rozwiązań pozwalajacych zarabiać w sklepie internetowym.
 

Getresponse.pl – rozbudowany i prosty w osbłudze system do wysyłki maili i zarządzania listą mailową.

Unamo.com – proste narządzie do monitoringu internetowego, ochrony marki i szybkiego pozyskiwania klientów.

Brand24.pl – zaawansowane narzędzie do monitoringu marki firmy i śledzenia dyskusji klientów w internecie.
 

GoogleAnalytics – świetne darmowe narzędzie do śledzenia statystyk oraz zachowania internatów w serwisie.


Podobał Ci się nasz artykuł? Udostępnij go znajomym w kanałach Social Media. Chciałbyś umieścić artykuł o swoim biznesie w naszym serwisie Business 2 Business ? Zobacz nasz dział „Reklama w serwisie”.


 


 

Polecane
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.